Motodovolená Rumunsko 2016 Mozektevidi.net - Mozektevidi.net.

Motodovolená Rumunsko 2016

Česká Republika, Slovensko, Ukrajina, Rumunsko, Černé Moře, Drákulův Hrad, Transalpina, Transfaragasan (TopGear), Maďarsko, Slovensko, termály a domů. Video z natočené cesty. image of Motodovolená Rumunsko 2016

Hlavní cíl - silnice Transfăgărășan

Silnice, kde se točil díl ze slavného seriálu TopGear. Silnice kde je plno zatáček, sníh a také uzavřený tunel. Ale popořadě..

Plánování

Po mnoha motodovolených na své staré motorce (Maďarsko, Rakousko, Francie, Balkán jsem se rozhodl na vlastní pěst podniknout další motodovolenou na své nové motorce BMW F800 GS.

Původně jsem měl jet i se Simčou, takže jenom silnice a prodloužený víkend po Rakousku a Itálii. Sháněl jsem lidi, většina chtěla jet, ale postupně většina odřekla z různých důvodů. Když jsem zjistil, že nejspíše pojedeme pouze dva (Já a Brácha), úplně se dovolená přeplánovala, bude delší, náročnější a do Rumunska. Hezký, jak se plánuje prodloužený víkend v Alpách v červenci a vznikne z toho Rumunsko v červnu. O to bylo všechno jednodušší. Ve dvou lidech se lépe dohodneš a je i rychlejší cesta.

Co s sebou:

Tom: olej na řetěz, motorový olej, nářadí na povolení kola (24 v zadu, 17 vepředu, Tom má 19 vepředu), popruhy - popruhy můžou sloužit jako tažné lano, lékárničku léky, zapalovač, nějaký krém, náplast, obvazy, dezinfekce, léky na bolest a sracku, stan, pepřák, zámek na helmu.

Olda: záplaty na duši + náhradní duši, stahovací pásky, popruhy, vlhčený ubrousky, Montpáky, patex pásku, izolační pásku, sikovky, kleště, antipich, vlhčený ubrousky na helmy, sprchový gel, toaletní papír, nůžky na nehty, balíček hašlerek pro haranty, řetěz na helmy a motorky, repelent, Sušené maso, externí baterii, pumpicku

Každý svoje: ručník, hygienu, oblečení, zimní doplňky - kulich rukavice teplé ponožky (spaní v horách), plavky, boty na přezutí, sluneční brýle, spacák, karimatky, Fotáky, paměťové karty, nabíječky, stativ na fotky, vodu. Dořešit: Tom: interkom - půjčit, Ešus, vařič (možná), kamera na motorku, dodělat držák na foťák. Připravit sd karty. Nabijecku. Olda: možná si kopit rolku, pouzdro na navigaci (telefon), baterii, sepsat si ubytování

Ukrajina:

Platný cestovní pas s minimální dobou platnosti jeden měsíc. V případě cesty motorovým vozidlem je nutné, aby řidič vlastnil mezinárodní řidičský průkaz (ukrajinské orgány však akceptují také české řidičské průkazy) a technický průkaz. Vyžadována je i tzv. zelená karta. V případě cesty automobilem je na hranicích, ale i ve vnitrozemí, třeba prokazovat vlastnický vztah k automobilu. Jestliže se jedná o vozidlo zapůjčené (tj. v malém „technickém průkaze“ od vozidla je napsáno jiné než řidičovo jméno), je nutno celním orgánům, resp. dopravní policii (DAI), předložit plnou moc k užívání vozu, pokud možno s ukrajinským nebo ruským překladem.

Sobota 4.6.

Vyrážíme ve tři hodiny odpoledne. Spaní jsme si našli poměrně snadno, kousek za Trenčínem, na louce, schováni za stromy. Probuzení bylo veselé, slimák vlezl bráchovi do pokožky a tak je musel vyhodit. Viz video.

Neděle 5.6.

Překračujeme hranice s Ukrajinou. Na hranicích od Slovenské strany nebyla fronta, ale z opačeného směru Ukrajina -> Slovensko bylo docela hodně aut. Povedl se nám způsobit menší incident, kdy jsme chtěli překročit hranice pouze s jedním razítkem. Tak jsme se museli vrátit a získat ještě jedno razítko. Ani neměli problém s tím, že bratr jel na půjčené motorce napsané stále ještě na mne. Několik zastávek na colu, benzín a oběd. Je tu dost levno, ale silnice nemají kvalitní, takže jedeme dál. Jsme v Rumunsku.

Pondělí 6.6.

Už nám začíná motorkářský ráj. Jedeme po silnici Transalpina 67C a fakt paráda.

transalpina rumunsko

Sice nejsou moc vyhlídky, ale asfalt je kvalitní, silnice suhé, široké a bez provozu.

Dáme si oběd a chceme pokračoval, ale silnice je uzavřená a musíme to objet po silnici bez asfaltu. Jo a dochází nám benzín, ale to je už klasika.

Když se setmí, hledáme místo na spaní, ale to ne a ne najít. Všude jsou potulní psi, nebo je bahno, nebo je to moc blízko silnice atd. Odbočíme na jednu cestu, kde by to mohlo být lepší, ale na silničních pneu zapadnu a brácha mi musí pomáhat vyprostit motorku. Naštěstí jsem to nepoložil a vypnutí systému protiskluzu pomohlo. Napodruhé už místo najdeme.

Úterý 7.6.

Máme tu první závadu na BMW - přední žárovka nesvítí, oprava je ale více než snadná - není potřeba žádné nářadí. Chválím BMW, jak to má šikovně přístupné. Dojedeme do Bukureště podívat se na Ceaușescův palác (Palác Parlamentu) - největší budova v Evropě. Prohlédneme si město a pokračujeme dál na východ k Černému moři. černé moře

černé moře

Máme hlad, tak hledáme restauraci s venkovním sezením, abychom viděli na naše motorky. A já jako drsný motorkář při efektním vystupování rozkopnu květináč. Spaní se hledá těžko, protože tu není žádné závětří, samá rovina a větrná elektrárna. Nakonec jedno hezké místo najdu, asi nejlepší co jsme do teď měli.

Středa 8.6.

V plánu je drákulův hrad. Končí rovina a opět nám začínají zatáčkovité silnice a hory. Paráda. Drákulův hrad hezký z venku, dovnitř jsme nemuseli a bylo to tu jako na Staromáku. Samý stánky a cetky k prodeji.

Po čtyřech dnech vyměkneme a spíme v kempu.

Čtvrtek 9.6.

Vstáváme poměrně dlouho, po čtyřech dnech první sprcha. Stavíme na poslední benzínce před silnicí Transfaragasan, ale nemají tu benzín tak čekáme až cisterna doplní palivo.

Transfăgărășan rumunsko

rumunsko Transfăgărășan

Jedeme nejslavnější cestu Rumunska Transfăgărășan. Točil se zde například Top Gear. Od Slováků víme, že je tunel uzavřený. Ale motorkáři jsou blázni a tak projdeme. Sice se muselo objíždět po úzké stezce a sundat kufry.

Transfăgărășan

Hledáme spaní, ale vyžene nás pes. Dostal nažrat kamení od zadního kola při našem úprku. Druhé místo vyjde. Žádní psi tu nejsou, ale cesta se nám zdá moc snadná, takže zkoušíme loukou výše a výše, že překonáme horizont. Končí to pádem :)

Pátek 10.6.

Směr maďarsko, navečer stavíme v jednom termálním kempu, ale už mají zavřeno, tak jedeme dál, směr Slovensko. Spaní na divoko se v Maďarsku hledá opravdu těžko, nakonec, ale najdeme hezké místo. Postavíme stan, ulehneme a za chvilku slyšíme kroky. Hlídač na obchůzce. Vyfotí si naše motorky i náš stan a jde si po svým. Ráno když balíme, tak ho potkáme znovu. Takže luxusní hlídané spaní.

Sobota 11.6.

Projedeme si Maďarský národní park Bükk a Slovenské Tatry. Stavíme se v Popradu na termálech a v plánu je tam i přespat. Ale protože je možnost jet už domů (17:00 a zbývá asi 500km) tak jedeme domů. Přijedeme v neděli ve 2 ráno. Celkově najeto přes čtyři tisíce km.

Závěrem.

Díky bráchovi, že se mnou jel. Je to fajn, takle vyrazit někam pryč a spoléhat se jen na sebe. Cestovat na motorce a poznávat nové kraje. Už se těším na příští dovolenou, kam asi bude? :)

Z cesty jsme také natočili video, mrkněte:

Můj brácha Tomáš, který cestu absolvoval se mnou také sepsal své dojmy z cesty po Rumunsku. Mimochodem na mé staré motorce, která mne dovezla až do Albánie.

Pohled co jsem rodičům :)

Ahoj rodino - posíláme pozdravy z naší motodovolené po východní Evropě. (Slovensko Ukrajina Rumunsko Maďarsko) V Ukrajině nás nezavřeli stop. Neokradli stop. Nejsme ve vězení stop. Nemáme nic zlomeného stop. Moc se nám tu líbí stop. Už tu zůstaneme stop. Nemějte o nás strach stop.

Viděli jsme Černé moře, Drákulův hrad, Bukurešť, Ceausescu palác (největší budova v Evropě). Dále jsme jeli po cestě Transalpina i Transfagaraš, kde byl uavřený tunel, ale s trochou pomoci a risku se nám povedlo dostat motorky na druhou stranu. Medvědi nás také neohrožovali.

V současné době jsme v Maďarsku a na cestě na Slovensko. Tom není na fotce protože mne fotí a určitě nespadl dolů že srázu i s motorkou. Fakt, nekecám ;).

Celkové náklady

Kartou zaplaceno 7400 Kč (tankování restaurace) + 40 éček v hotovosti. Takže 8400 Kč na 8 dní.

autor článku OS | datum publikování 14. June 2016 14:11 | Motorky, Auta, cestování a vše kolem nich… speciální kategorie Motorky a auta |

Kometáře

#1 Jirka

Ahoj,
hezkej článek, pěkná cesta, ale prosímtě, ten palác je "Ceaușescův" ne "Ceaușeskový". :) Ani to nemusíš zveřejňovat, jen to oprav. :) reaguj

datum 15.06.2016 11:19

chrome macosx

#2 MzK wwwmozektevidi.net

Díky, opraveno reaguj

datum 15.06.2016 11:22

firefox macosx

Přidej názor do diskuze

Pamatuj na to, že tvůj příspěvek o tobě něco vypovídá. O tom, jak jsi inteligentní, jak se chováš a kolik ti je let. Tak se podle toho chovej ;-)
Kometáře s neověřenou IP adresou čekají na ruční schválení. Pokud se některý kometář nezobrazí ihned, čeká na schválení, neposílejte komentář znova.