Motovýlet GrossGlockner - Rakousko 2014 Mozektevidi.net - Píše Olda Šálek.

Motovýlet GrossGlockner - Rakousko 2014

V hlavě se mi zrodil plán na ideální dovolenou. Dovolenou, při které se nebudeme pouze válet na pláži a i samotná cesta bude cíl. - Motodovolená!

image of Motovýlet GrossGlockner - Rakousko 2014

Napsal jsem několika přátelům, slovo dalo slovo a už se začalo plánovat. A na poslední chvíli dokupovat „životně důležité“ věci na motorku a dovolenou. V mém případě to byla papírová mapa Rakouska (220 Kč), externí baterie pro telefon (500 Kč), větrný štítek na plexi (1500 Kč) a cestovní pojištění (150 Kč).

Další náklady: 1200 Kč tankování v ČR, 52 Eur tankování v Rakousku, 11 Eur placený tunel, 24 Eur vjezd na GrossGlockner, 150 Kč dálniční známka pro motorku Rakousko. 150 Kč ubytování v kempu v ČR, 32 Eur ubytování v Rakouském kempu. A to jsem chtěl kupovat ještě 2 Intercomy pro komunikaci :D

Den první - cesta do Vyššího Brodu.

Kuba vyrazil o něco dříve a tak byl už v kempu ve Vyšším Brodě, zatímco jsme já se Simčou a Láďou teprve vyjížděli z Prahy. S Martinem jsme se srazili za Českými Budějovicemi.

I cestou po ČR se nám naskýtá několik krásných výhledů, například pohled na město Tábor. Je tu sice hezky, ale máme vyšší cíle a tak, pokračujeme dál.

Když už pozdě večer, tma tmoucí, Láďovi přes cestu přeběhne srnka. Cesta mohla skončit dřív než by začala, po menším bloudění nakonec kemp najdeme, po tmě postavíme stany a jdeme probrat zážitky u dobrých pochutin a piva.

Den druhý - Zell am See + technické problémy

Ráno se nám naskytne překrásný výhled ze stanu.
moto
Tak krásný, že bych jenom ležel, ale vstávat se musí a tak balíme a vyrážíme. Po pár km stavíme u první benzínky pro tankování a rakouskou dálniční známku. Nemají, tak musíme ještě stavět u druhé.

Už kousek za hranicemi nám připadá tráva zelenější, silnice kvalitnější a zatáčky klikatější. Co z toho je pravda posuďte z fotek. Hory, jezera, louky - to vše dělá Rakousko Rakouskem.

Bohužel, potkaly nás první technické problémy - Láďovi nejprve přestaly blikat blinkry a pak zlobit startér. Vybitá baterie. S půjčenou baterkou motorka startuje dobře a přístroje také OK. Inu, Hondu jsme roztlačili a začali shánět v sobotu novou baterku. To se nám i podařilo, jen cena nebyla lidová - 90 Euro. Radost z funkční motorky nevydržela moc dlouho, asi po 8 km motorka úplně zhasne, baterie je prázdná a pojistky se pálí jedna za druhou. [Kousek od Zell am See před vesnicí Lend]

• povinné ručení hradí z odtahu jen 5000 Kč, odtah na hranice by stál 15 tisíc.
  • zvažujeme hodit motorku ze skály
  • než dorazí pomoc z ČR (cca 10 hodin) motorku necháme na pospas osudu (čti: zabezpečíme) a jedeme se ubytovat do kempu.

Změna plánu, GrossGlockner se odsouvá na zítřek. V kempu je fajn, ubytujeme se vedle známých známého, pokecáme, dáme si burger s přesolenými hranolkami, pivko, zaplaveme si jezeru Zeller See s výhledem na zasněžené vrcholky hor a procvičím si němčinu s našimi rakouskými sousedkami. Němčinu, kterou jsem (mizerně) mluvil naposled v roce 2009 na střední. Ale domluvil jsem se krásně :-).

Třetí den - Gross Glockner a cesta domů

Po půlnoci ještě vezu Láďu k jeho hromádce nepojízdného železa, naložíme motorku za přívěs a jedu spát - neděle 2:00. Vstáváme chvilku po šesté, balíme, snídáme a vyrážíme na Gross Glockner, sic v menším počtu :-(
moto

Na Gross Glockneru je fajn, bohužel nás tlačí čas, projedeme ho pouze jednou, uděláme pár nezbytných fotek, já si přilepím expediční samolepku na kufry a už jedeme přes Lienz na dálnici A10 do Salzburgu a E55 na Linz. Protože se na dálnici se vlečeme chopperovou rychlostí 100 - 105 km/hod (Kuba jede na spotřebu :D), dovolím si jet bez chráničů jen v tričku, vedro to vyžaduje. Ještě přispějeme 11 Euro na stavbu tunelu a naše cesty se rozdělí. Kuba s Martinem pospíchají závratnou stokilometrovou rychlostí domů, já se Simčou se jdeme vykoupat v MondSee :-)

Hotovost už nám došla, karty zde neberou, takže musím vybrat 20 Euro z bankomatu. Opět silně přesolené jídlo, asi mají nadbytek vysokohorské soli. Je to příjemné, jako u móře, jen mně rozptylují ty labutě co plavou kousek od nás.

Nedá se svítit, musíme zase vyrazit o kousek blíž domovu. Cestou domů utekla poměrně rychle, ale byla to dálka. Hranice ČR překračujeme zrovna, když děvkám na E55 začíná noční směna.

Krátká zastávka s vyhlídkou na město Tábor + předjetí několik km dlouhou kolonu aut směrem na Prahu a už jsme doma. Konečný stav tachometru ukazuje 48637km, jenom v neděli najeto, pokud se nepletu, přes 800Km.

autor článku Oldřich Šálek | datum publikování 22.červenec.2014 22:09 | Motorky, Auta, cestování a vše kolem nich… speciální kategorie Motorky a auta |

Kometáře

Komentáře a diskuze ke článku tady