Balkán 2015 - Albánie endurotrip Mozektevidi.net - Mozektevidi.net.

Balkán 2015 - Albánie endurotrip

Jelo se na motorkách KTM 1190 Adventure (2x), BMW R 1200 GS LC, Triumph Explorer, BMW R 1150 GS Adventure (2x), BMW F 800 GS a samozřejmě můj Freewind. Takže mám nejmenší i nejstarší motorku současně. Rakousko, Maďarsko Chorvatsko, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Albánie, Kosovo aneb endurotrip po Balkánu. image of Balkán 2015 - Albánie endurotrip

Den první pátek:

První závada byla na stroji BMW 1150GSA, kdy po natankování plné nádrže teče benzín na rozpálený válec boxeru. Ale nic nechytlo, takže pohoda. V pátek tranzitní přesun k Balatónu v Maďarsku. Tranzitní přesuny po dálnicích nemám rád, ale naštěstí se ukázalo, že se dá jet i jinak, než po dálnicích. Proto i první den stál za to a viděli jsme některá krásná panorámata v Čechách. Maďarsko bohužel už tak krásné není, alespoň ne pro motorky motorek. Navečer, ale ještě za světla nás 8 motorkářů dorazilo do kempu. A mé Suzuki už chybí nějaké šroubky, které se vyklepaly cestou.

Postavili jsme stany, vykoupili se v Balatónu a šli do restaurace na jídlo a pivo. Nálety komárů byly k nevydržení, ale nakonec jeden ze třech značek repelentů zafungoval. Hezky se tam rozmnožovaly peníze, když zaplatíš pivo eurech a vracejí se tisíce maďarských penízků.

Druhý den sobota:

Přes Chorvatsko do Bosny a Hercegoviny, Srpsko. A spaní na divoko v přírodě u lesa. 470km

Třetí den neděle:

Černá Hora, Stihli jsme se vykoupat jak v Kravických vodopádech, tak v moři v kempu Budva.

Bohužel, v Kravických vodopádech mi zůstala půjčená odolná kamera na motorku. Ale nenecháme si zkazit náladu a pokračujeme dál. Opouští nas první BMW stoj, tentokrát nádherný BMW 1200GS, jehož majitel raději asfalt a móře, než hory a enduro. V kempu u moře jsme si dali výbornou rybu a zažili vlnu tsunami, kterou na molo poslala rychle plující loď a spláchla Honzovi botu. Další závada opět na stroji BMW, tentokráten na F800GS - píchlá přední pneumatika. Duše se zalepí a možno pokračovat dále.

Čtvrtý den pondělí:

Konečně přijedeme do Albánie. Máme další závadu na F800GS - v zadním kole při otáčení praská. S tím ale už nic nevymyslíme a i přes praskání pokračujeme dál. Sužují nás neskutečný vedra. Naměříme i 43°C ve stínu, na sluníčku je přes 50 a teplo z motorek tomu nepřidá. Průjezd ucpaným městem je utrpení, vzduch nás fénuje, paříme se v botách a moto bundách, někdo jen v chráničové vestě. Hydrosystem Camelbak se ukázal jako životně nezbytná věc. Na silnici se vyhýbáme různému dobytku, kravským koblihám atd. Silnice se postupně zhoršuje, ubývá asfatu, přibývá starých mercedesů a krajina je pro nás čím dál víc zajímavější a hornatější. Cestou hledáme kemp. Mám trochu obavy, protože když vidím jak hodně jsou špinavá města, představa ještě špinavějšího kempu mne neláká, raději bych spal opět v přírodě. Obavy se ukázaly liché, protože kemp je čistý, je v něm bazén a jsme v něm pouze my. Kemp je spíše zahrada spíše zahrada Albánce, který umí perfektně Anglicky, pohostí nás pivem a balkánským sýrem. V horách hřmí, ale bouřka se nám vyhne a tak koukáme jen na blesky.

Pátý den úterý:

Konečně opustíme asfalt a jedeme na OFF ROAD. BMW 1150GSA převedlo krásný drift v řece zakončený katapultem řidiče. Motorka se těžko zvedá, no jo, poctivý kus železa. Michal na BMW F800GS neodhadne šíři kufrů a chytne kufrem o skálu. Kufr to elegantně opustí motorku a stane klimatizováným. Motorka se elegatně rozplácne na cestě a řidič kousek vedle. Obojí se spraví sekyrkou a připevní kurtou. Naplánováno bylo víc km, ale pro vyčerpání jednoho z účastníků nedojedeme do cíle a tak stanujeme v Albánských horách. Na náš tábor se postupně přišlo podívat několik místních obyvatel, leč s nimi dorozumění bylo naprosto nemožné. Naším táborem postupně prošli ovce, kozy, krávy dokonce i stádo koní.

Došli nám postupně zásoby piva, vody i potravin a tak jen sledujeme hvězdnou oblohu bez jediného rušivého světelného smogu. Nádhera.

Šestý den středa:

Ráno s východem slunce pokračujeme offroudem do civilizace.

Po jednom km objevujeme místní stánek s občerstvením. Zde jsme mohli nakoupit zásoby na včerejší noc. No, kdo to mohl vědět :-) Na cestě potkáme skupinu českých důchodců, jenž šlapou na kolech a mají v plánu šlapat až do řecka. Obdivohudné. Ti nám také poradí, že místní voda se dá v pohodě pít, že ji denně pijí a nemají žádné problémy. Jo jo, některé informace vědět dříve, to by byl život snažší.

Pokračujeme endoro cestu, jeden výjezd jsem podcenil a při pádu se mi urval levý kufr tak, že se vytrhnuly nýty z kufrů. Nouzově jsme kufr přidělali na topcase a zbytek cesty se odjel opatrněji. Po příjezdu do města jsme našli malý servis motorek. V servisu nikdo nebyl, ale kousek sedící kavárníci nám tvrdí, že servisák přijde za chvilku a když nepřišel za 3 minuty, tak mu zavolali. Všichni ochotní a snaží se pomoct. Mladý kluk nerozumněl ani slovo, ale posunky pochopil o co jde a pustil se do díla. Neměl skoro žádný materiál, takže šroubky dojel koupit a s tlumočením nám pomohl kolemjdoucí. Za práci si pak vzal pouhých 10 Euro.

Ubytování si najdeme v Kukes v takové ubytovně. Okolí vypadá sice hrozně, ale zase máme možnost vyzkoušet si turecký záchod.

Sedmý den čtvrtek:

Druhý den brzo ráno jdeme na nákup a kafe. Kavárny jsou všude plné už brzo ráno, majítelé krámků kropí silnici kvůli prachu a nikde žádná děvčata. V kavárně si dáme kafe a obsluha nám napíše „Caffe 100 leke” No tak mu tam na stůl dáme 400 leke za 4 kávy. No a on nám 300 přinese zpátky. Takle levno tu je.

Naše cesta vede do Kosova. Na hranicích si dokoupíme povinné ručení 10 Euro, protože naše zelené kartu tu neplatí. V Kosovu konečně po 3 dnech vidíme hezká devčata. Pokračujeme do Černé Hory. Budu se opakovat, ale je tu krásná krajina. Na území nikoho mezi Kosovem a Černou horou mi začne stávkovat motorka - nestartuje. Začíná etapa neustálého roztláčení, což vždycky sklidí úspěch u okolního publika.

Ubytujeme se v kempu Razvršeje. Pohodový majitel nás vítá domácí kořalkou a brigádnice nás pohostí pivem a už se nás už ptají, co chceme k večeři. Ta byla suprová, stejně jako snídaně. Poměrně se nám ochladilo, z extrému 43°C je najednou 10°C.

Osmý den pátek:

Kaňon řeky Piva je překrásný. http://mozektevidi.net/up/oldasalek/Balkan-2015/balkan-28.jpg_600.jpg

Když zastavíme s motorkami, abychom udělali pár fotek, jedna čínská holčina chce vyfotit u mé motorky. Nabídnu ji, že si i může sednout. Její přitel udělá asi tisíc fotek postupně na 4 foťáky a pak se ještě vyfotí společně s námi. Jsme pro ně už takle velká atrakce, takže raději čekáme, než odjedou a teprve pak mne 3 kamarádi roztláčí na freewindu.

Pokračujeme k Sarajevu, abychom se podívali jak se zakousl zub času na areál ZOH 1984. Spíme v „kempu”, který vypadá opuštěně (louka s cedulí camp). Ale po chvilce tam přiběhne takový stařík (nejspíše hlídal z blízké hospody) a zkasíroval nás. Překvapivě tam byl i záchod, voda i elektrika. Po chvilce přijela autem (bez spz) hezká slečna a přivezla nám maliny na uvítanou. Ale pak hned zase vycouvala.

Devátý den sobota:

Dojedeme až do Maďarka. Ubytování najdeme v Thermal kempu. Jsou tu samí důchodci, převážně z Německa a hospody tu zavírají už v 9, protože jsou prázdné. Necháme si natočit poslední pivo a jdeme pít do spícího kempu.

Poslední den neděle:

Ráno Jindra na KTM jede napřed, ostatní volí pohodlí vyhřátého bazénu. A pak už jen tranzit z Maďarska přes Rakousko do ČR. Kufry na Freewindu odpadávají čím dál více takže se ještě musí přivazovat kurtami.

Parádní výlet, celkově najeto přes 3200km. [fotogalerie jen na oldasalek.cz/Balkan-2015/]

autor článku OS | datum publikování 29. July 2015 19:15 | Motorky, Auta, cestování a vše kolem nich… speciální kategorie Motorky a auta |

Kometáře

Zatím tu nejsou žádné (schválené) kometáře.

Přidej názor do diskuze

Pamatuj na to, že tvůj příspěvek o tobě něco vypovídá. O tom, jak jsi inteligentní, jak se chováš a kolik ti je let. Tak se podle toho chovej ;-)
Kometáře s neověřenou IP adresou čekají na ruční schválení. Pokud se některý kometář nezobrazí ihned, čeká na schválení, neposílejte komentář znova.