Vysoká škola UPCE mne nebaví Mozektevidi.net - Mozektevidi.net.

Vysoká škola UPCE mne nebaví

Studium Pardubické univerzitě mne přestává bavit a nevidím smysl v dalším (zbytečném) studiu. Raději bych dělal něco jiného.

image of Vysoká škola UPCE mne nebaví

Fakta: Téměř čtyři semestry hotovo, 2 zbývají

  • Studuji tříletý obor Informační technologie v Univerzitě Pardubice. 
  • Mám 80 kreditů (měl bych mít 90, chybí mi ze 3. semestru Grafika a Statistika + ze 2.semestru opakuji Matematiku 2.)
  • předměty mne nebaví, nudí a učíme se věci, co nebudu v praxi potřebovat. 
  • Když mne předmět nebaví, tak se mu nevěnuji a tím pádem ho nezvládám.

Čtvrtý semestr:

C++, programovací jazyky C ani C++ mne nebaví. C jsem udělal, C++ dělám zrovna teď. Nebaví mne řešit ukazatele a Microsoft Visual Studio je hrozný develop nástroj. Mnohem blíž mi je Java, PHP a Netbeans. C++ programátor nikdy nebudu, tak proč se musím učit programovat v C++? Už jsem něco málo programoval v JavaScript, Turbo Pascal, PHP, Python, Java, Visual Basic, Windows Shell, Linux Bash. V praxi využiji jen PHP, možná Java.

Datové struktury zajímavý předmět.

Databázové systémy - super předmět, Databáze Oracle.

Grafické editory - Photoshop, lehký předmět

Matika 2 - opakuji jej.

Modelování ve výpočtových SW - matlab - zase matematika, co mne nebaví.

Angličtina A2 - předmět mne baví, ale nepřijde mi, že bych se anglicky naučil.

Prázdninová praxe.

Rád bych ze čtvrtého semestru udělal všechny předměty, hlavně matematiku 2. Ale asi C++ nebo struktury a Matlab mi možná nevyjde. 

Co dál?

Jak už jsem psal výše, studium na VŠ (hlavně předměty) mne už nebaví. Sice mi přijde škoda ve 2/3 studium ukončit bez nějakého papíru (titul), ale zase nechci déle dělat co mne nebaví.

V pátem semestru bych musel získat 42 kreditů (běžně získávám jen 27 kreditů za semestr), nebo si prodloužit studia o rok, a studovat tříletý obor čtyři roky. Ani to se mi nechce. A získat 42 kreditů mi přijde nemožné.

Plusy a mínusy studia

  • předměty mne nebaví
  • titul nepovažuji za důležitý
  • nechci studovat ještě 2 roky
  • ne všechny získané znalosti se budou hodit, něco se učím jen pro kredity, nikoliv pro praxi.
  • dojíždění do Pardubic třeba jen kvůli 120ti minutám (jeden předmět)
  • nejsem vzorný student, neučím se a podle toho to tak vypadá
  • Na VŠ se učí staré věci (Java, C++), oproti tomu nové (HTML5, programování pro mobily, Android) se neučí.

Oproti tomu

Tak uvidím, jak ukočíruji zkouškové ve 4. semestru a jestli budu dál studovat.


autor článku OS | datum publikování 6.květen.2012 14:57 | Škola, studium a vše okolo Studium |

Kometáře

#1 Buchtič wwwbuchtic.bloguje.cz

Buď to překonej jako já a dokonči studium, nebo přejdi na jinou faktultu. S uznáním některých předmětů by neměl být problém. reaguj

datum 06.05.2012 17:53

opera windows-7

#2 MzK wwwmozektevidi.net

Taky možnost a tentokráte by to bylo kombinované studium, ne prezenční!
No, každopádně, teď je pozdě to řešit, přihlášky na VŠ se podávají v někdy únoru… takže to spíš doklepu, jako ty.

kit.vse.cz/bakalarske-studium/obor…

www.fit.cvut.cz/student/bakalarsky…

informatika.fel.cvut.cz/pro-zajemce-o…

www.fel.cvut.cz/education/bk/plany… reaguj

datum 06.05.2012 20:25

firefox windows-7

#3 Adam Výborný wwwadamvyborny.cz

To jsi mi nasadil brouka do hlavy, silně jsem o IT na UPCE uvažoval... reaguj

datum 07.05.2012 00:43

khtml macosx

#4 jirin wwwjirinapravnik.cz

Adam: neboj, tohle je problem snad vsech IT skol, co tu Ondra napsal. Studoval jsem FEL CVUT a taky podobny "problemy"... Budes se ucit vetsinou stare veci, spoustu nepotrebnych veci atd reaguj

datum 08.05.2012 20:09

chrome windows-7

#5 apin wwwwww.apinuv.kekel.cz

Vybavil se mi pan Kroupa:
Běda vám, jestli mi to nepujde :) reaguj

datum 08.05.2012 21:53

firefox linux-ubuntu

#6 repli2dev www

- V životě se potkáš s tolika věcma, které tě nebudou bavit, že škola je jen nejmenší z toho.

- Všichni mají spoustu řečí kolik toho nebudou v praxi potřebova, jenže jak to víže, že to skutečně nebudete potřebovat?

- Vysoká škola není od toho aby jste se naučil spoustu "hot" a cool nejmodernější technologií, které budete zaručeně potřebovat.

- Jde o to naučit člověka základní principy fungování dané oblasti, vnést mu vhled do low-level záležitostí aby neměl problém jakékoliv trendy a novinky v IT pochopit a naučit se je.

- A profiltrovat přiměřeně lidi, kteří neumí přemýšlet či nejsou vhodní k zodpovědné samostatné práci.

Tohle by měly dělat vysoké školy, pokud se s tím nesmiřujete a chcete "titul by se mohl hodit" jste na špatné adrese. reaguj

datum 10.05.2012 13:33

firefox gnu-linux

#7 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Adam Výborný«: Za zkoušku nic nedáš, není to tam špatný, rozhodně nechci nikoho odrazovat a netvrdím, že jinde je to lepší / horší.
reakce na »repli2dev«: Díky za post. Souhlas s tím low-level učení, ovšem já to tak do hloubky nepotřebuji a to nechám jiným.
ad filtrace lidí přemýšlení atd. Na VŠ né úplně souhlasím.
ad titul by se mohl hodit - zatím jsem nepotřeboval ani maturitu, uvidím později, až mi bude 40-50, bude to třeba jiné. reaguj

datum 10.05.2012 22:19

firefox windows-7

#8 Hary www

Takže k tomu C++: Víš o tom, že jde rozchodit i v Netbeansech? Navíc pokud potřebuješ aplikační výkon, tak ti nic jinýho jak C / C++ nezbejvá. A na to, že oproti javě musíš napsat občas * nebo & u názvu proměnný se dá zvyknout (sám jsem si C++ oblíbil až v C++ 3 – Qt považuji za jednu z nejkvalitnějších knihoven, některý věci jsou oproti Javě nebo .NETu geniálně jedoduchý a přitom funkční).
Datovky: na bakalářskym je to nuda, jako implementovat si seznam nebo strom, když je to v každym vyššim jazyce už implementovaný? Proboha proč… Na navazujicim už je to lepší: graf, složitější vyhledávací stromy, …
Databáze: zábavný? Pokud si už spáchal nějakej web, tak stejně 95 % věcí umíš.
Matlab: na skoro vše jsou tam funkce. Kromě toho na navazujicim potřebuju matlab v každym druhym předmětu a za nás ještě povinnej nebyl, takže se vždy první hodina vyplejtvá úvodem do matlabu kdy se stejně dohromady nic neprobere…
A to, že se neučí Android – Java se bere od prváku a nějaký systémový volání si stejně musíš hledat v dokumentaci… A J2ME se učí(lo) v nějakym předmětu (povinně volitelný ve 4. semestru, učil to Šilar, nevim přesně jak se jmenuje, já to neměl). A HTML 5? v semestrálce z předmětu Návrh a tvorba WWW stránek nikdo jeho použití nebránil, a to že se neučí – stejně se jako ajťáci budem učit celej život, protože technologie přicházejí a odcházejí takovym tempem (kdo před 5 lety věděl o Androidu?) až to neni hezký.
Co mi v předmětech chybí je pořádně probrat vlákna (sice se to občas dělá, ale abys je pochopil, tak si musíš spojit učivo z 3. předmětů dohromady a ještě hodně věcí nastudovat jinde).

Obor je prostě akreditovanej s tim, že se tam proberou daný předměty, a to že některý budou zábavný, jiný ne, některý těžký, jiný lehký, některý užitečný, zbytek po zkoušce potřebovat nebudeš, tak to tě stejně potká všude. Pokud by mi něco na UPCE vadilo, tak je to v některých semestrech příšerný množství semestrálek, přístup některých vyučujících (něco odpadne a nejsou schponý dát o tom vědět nebo dlouho trvající opravy některých zkoušek), ale zrovna skladba předmětů je od 3. semestru relativně ok. Jasně, taky bych se radši v grafice radši učil místo vykreslování úsečky Bresenhamovym algoritmem, třeba OpenGL, ale je to akreditovaný takhle, a pochybuju, že by se to někomu chtělo měnit, ono v tom bude asi dost byrokracie.
A buď rád, že Pokročilý techniky programování jsou až na navazujicim, to bys teprv viděl, jak velikost písmen podle konvencí rozhoduje o tom, jestli dostaneš nebo nedostaneš zkoušku.
A nakonec on se opravdu na vš najde někdo kdo nestuduje kvůli titulu? Dyť cokoli co se učí se dokážu naučit sám, mnohem rychleji a bez zbytečných předmětů.
To jsem se nějak rozepsal. :) reaguj

datum 13.05.2012 14:42

firefox windows-7

#9 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Hary«: Už jsem se rozhodl. Dodělám si toto zkouškové (udělám si angličtinu, databáze, grafické editory, na ostatní kašlu) a končím s UPCE.
Možná mne bude v budoucnu chybějící titul mrzet.
Ale jak sám píšeš, vše se člověk může naučit sám, mnohem rychleji a bez zbytečných předmětů a semestrálek. reaguj

datum 14.05.2012 09:37

firefox windows-7

#10 Petr Kozlík wwwkozirs.cz

No s hodne veci nesouhlasim, ale to tu napsal uz dostatecne Hary. Az budes delat cokoliv pro trendy veci a budes potrebovat vypocetni vykon stejne to budes muset implementovat v cpp. Ano studium na UPCE je hodne o nervech, ale to je vsude na IT fakultach v CR. Mam zkusenost i se zahranicnim pojetim studia, byl jsem na jeden semestr v Norsku. Muzu potvrdit pristup tam je skutecne jiny. Resim podobne dilema ohledne masters. Ale mam dotaz. Jdes makat nebo neco studovat? reaguj

datum 18.05.2012 22:43

chrome windows-7

#11 Martin Breth wwwwww.martinbreth.com

Nějak jsem se dostal na tvůj blog přes trakalův facebookovský profil. Nedá mi to a musím reagovat..

Absolutně chápu, na co všechno si stěžuješ a "že to nebudeš ani potřebovat". To je ale holt chyba našeho školství jako celku. Teda to samý jsem si říkal o trojčlence a o Pythagorově větě ;) Já jsem si tím samým na UPCE prošel taky. A možná jsem to flákal ještě víc :/

Jsem z Pardubic, šel jsem na UPCE z chemický průmyslovky, takže programování a startovní znalosti DB jsem znal jenom z tvorby webů. První rok jsem zvládal v pohodě.. Teda až na matiky. Vlastně ty jsem si zapsal dohromady třikrát, protože jsem to tak nějak odkládal. Druhák naprostá katastrofa, protože jsem začal pracovat, seznámil se se svoji současnou ženou a nakonec většinu jednoho zkouškového zůstal zavřený v nemocnici. Ve třetím roce jsem stál přesně před stejným rozhodnutím jako ty.. Nakonec jsem do toho šel po hlavě a že to doženu. Za celý třeťák jsem získal 97 kreditů (nepřeháním, je to hlavně proto, že jsem několik předmětů opakoval a ještě jsem si nabral pár lehkých předmětů z chemické fakulty). Nakonec mi to nevyšlo a nezvládnul jsem 4 předměty.. Takže jsem se dostal ke čtvrtému roku.. Což jsem naštěstí po společném úsilí a veliké podpoře učitelů, od kterých bych to nikdy nečekal (prof. Kavička, pan Veselý, a dokonce i pan Hudec) dokončil na podzim 2011.

Jinak my jsme začínali s Pascalem (grafika, OOP a zaklady programovani), tak jsem všechny tyhle předměty odložil na další rok kvůli Javě. I když se o UPCE říká, že tam končí ti, co to vzdali v Praze a v Brně, tak aspoň podle mě je tam programování na dobrém levelu. Záleží samozřejmě, pokud tomu něco dáš ze svého času. Já jsem se ve svém čase naučil trochu pokročilejší DB ve spojením se Zendem.. Pokud dáš radši přednost třeba C#, tak je to jen na tobě, ale věděl jsi (nebo jsi měl tu možnost), co v UPCE nabízejí. Ve třeťáku tě čeká pár oddychových předmětů, ale i pár hodně zákeřných (OS a SOS). Musím přiznat, že UPCE mě perfektně připravila na budoucnost. Umím sítě, správu OS a DB serveru (což teď dělám), pokročilé programování a chápu datové struktury.. Jo a jsem teď v Severní Dakotě na jedné mini univerzitě. Když to přirovnám k lidem z mého pracovního prostředí, tak ti zaplatili za školu přibližně $20,000 až $30,000 a neumí prakticky nic.. Když jsem byl předtím v Chicagu, tak například magisterský program na Chicágské univerzitě by vědomostně byl náš osekaný bakalář a to za to chtěli rovnou $40,000 :)) Samozřejmě třeba Standford nebo MIT je o několik úrovní výš, ale to samé platí i s jeho cenou. My to máme zadarmo a ještě si toho nevážíme..

Rada na závěr. Když už sis to tam vybral, pořádně se nad tím zamysli.. Jestli v sobě ještě najdeš nějaké nadšení, s kterým jsi na tu školu šel, tak si otevři inzeráty s prací a uvědom si, kam se můžeš dostat. Už určitě víš, co tě nejvíc baví.. Třeba databáze? ;) A to proměň v motivaci! Pokud už v tom opravdu nevidíš motivaci, tak změň školu na to, co tě baví a pokud to jde, tak si titul dokonči - nikdy nevíš kdy se ti bude hodit. Držím palce!

Martin reaguj

datum 19.05.2012 04:28

chrome windows-7

Nové kometáře nejsou povolené.