Servisní zásah na Windows Vista Mozektevidi.net - Mozektevidi.net.

Servisní zásah na Windows Vista

Jednoduchá věc… Přeinstalovat zákazníkovi na notebooku Acer Aspire 6920 Windows Vista. Tak se podíváme na ten zázrak od Microsoftu

image of Servisní zásah na Windows Vista

Windows Vista zklamala

Značku Acer nemám moc rád, značka je známá především nekvalitou notebooků. Ale jsou levné, takže u nás ve třídě jsou hned 2 exempláře.

Ale Acer Aspire 6920 byl poměrně dobře vybavený… 17ti palcový velikán, Core 2 duo, 2400Mhz, 4GB RAM… Tak se dáme do instalace.. 

Instalace proběhla poměrně rychle, laptop má výkoné železo, po instalaci Windows Vista ale čeká zklamání. Nic nefunguje.

Vista

Displej naběhl v rozlišení 800x600 pixelů, což na 17" notebooku je děs. Chci změnit rozlišení na cca 1920 x 1200 což je nativní rozlišení dispeje. To ale nejde, nejsou ovladače. Hm, tak takle je na tom Windows Vista s podporou hardware. Touchpad funguje jen polovičatě a protože jsou windowsy klikací operační systém tak si zapojím notebookovou demo myš od geniusu.

Chci pustit wifi abych stáhnul ovladače z netu, ale wifi „nečekaně“ nejde. No co, zapojím si UTP kabel do LAN. To jde vždycky…

Nejde :D

Sice mi do smíchu nebylo, ale teď se směju. LAN rozhraní vždycky funguje. Na linuxu i na windows. Bez instalaci ovladačů. Stejně jako grafika naběhne vždycky, byť v základním rozlišení. No co, pustím si svůj notebook, kde je nainstalovaný linux, připojím se do wifi sítě, zadám WEB/WPA key. Stáhnu si ovladače na flash disk. Teď přichází napětí… podporuje windows vista flash disk? Uff funguje. A to je šťastný konec ne? Po instalaci ovladačů mi vše funguje, grafika, lan, wifi…

Srovnání s linuxem

Samozřejmě záleží na značce a typu notebooku. Ale když nainstaluji (k)ubuntu na Lenovo N200 funguje mi LAN, wifi, bluetooth bez další instalace ovladačů.
Lan funguje již při instalaci debianu (debian se připojí k internetu a stáhne si nejnovější balíčky).
I BIOS umí používat LAN (boot from LAN) a to má míň než jeden megabajt. A několika gigabajtová Vista to neumí?


autor článku OS | datum publikování 5.prosinec.2008 15:01 | služby a články co mohou být užitečné služby |

Kometáře

#1 SUK wwwsuksioft.ic.cz/

Srovnavat visty s biosem je blbost. BIOS je napsanej pro konkretni kusy hardware, Vista je napsana (nebo je tu ta snaha) aby jela na co nejvetsim poctu hardwaru. Jestli LAN funguje vzdy a vsude bych se hadal, ja u svojeho notebooku taky musel nainstalovat ovladace (jenom u x86 winXP, x64 uz to mely..). A integrace ovladacu do systemu vubec nerika nic o (ne)kvalite notebooku, to ze nejde sitovka neni totiz vina systemu ale "nestandardnosti" hardwaru.
Ale jestli neco o necem vypovida, tak tvuj clanek o tom, ze jsi fanaticky zaujatej proti woknum a drsnej linuxak. Aspon si to myslim. Btw, Visty taky nemam rad a obcas pouzivam i linux, jinak winXP SP3. reaguj

datum 05.12.2008 15:54

opera windows-xp

#2 SoudruH www

Naproso s tímto názorem souhlasím, Windows Vista na notebooku HP Compaq 6735s je něco hrůzostrašného! Lan, WiFi ani Bluetooth nejde. Chtěl jsem tedy nainstalovat ovladač z flash disku kam jsem si je stahl v linuxu ( kde WiFi a vše ostatní fungovalo již na live cd, po instalaci to byla naprostá lahoda) a tu další šok! USB to umělo číst jen z jednoho! V linuxu jedou všechny 4! Dále následovalovalo zděšení že to nedetekuje ani DVD mechaniku a to jsem z ní nainstaloval systém! Nakonec jsem udělal rm -rf a jedu jen na linuxu s wine.... reaguj

datum 05.12.2008 16:46

firefox linux-ubuntu

#3 Alfarate wwwwww.alfarate.cz

Já bych taky Řekl, že funkčnost LAN je relativní. Například na mém stolním PC (MB značky Asus) musím doinstalovávat ovladač na LAN, pak se teprve rozběhne. Jinak....podporuji tvůj názor na to, že Acer dělá laptopy nic/moc. Pár spolužáků tyto nb vlastní a ani jeden není bez závady. reaguj

datum 05.12.2008 17:12

opera windows-xp

#4 Fergie wwwwww.fergie.cz

Já jako nevím jak to funguje u nových Aceru, ale já mám 4 roky starý Acer Aspire (mimochodem, nikdy s ním nic nebylo a výkonnostně mi na mojí práci zatím stačí) a u něj se při prvním spuštění vytvořilo obnovovací DVD, přes které lze systém obnovit do továrního nastavení a všechny ovladače tam jsou nainstalovány. Tato operace trvá asi 30 minut a nemusím na to vůbec sáhnout. Prostě paráda. Proč si přidělávat práci. :) reaguj

datum 05.12.2008 17:43

firefox windows-xp

#5 Shabbi. wwwshabbi.cz

Určitě šlo o Win Vista? Nějak mi to totiž připomíná moje nedávné zkušenosti s Linuxem ... to je tak, když v instalaci chybí i ty základní ovladače :)

Jenom teda nechápu, jak se to mohlo stát Vistě, tu jsem instalil už několikrát a počítač byl už pár minut po instalaci připravený k provozu :-)
(narozdíl od pokusů potykat si s linuxem) reaguj

datum 05.12.2008 19:53

firefox windows-vista

#6 mr.Crow. www

reakce na »SUK«: : nadávat na systém, se kterým jsou takové trable je podle mě naprosto objektivní ;) ovladač sítovky je jedna ze základního softwaru, vidíš, jaké jsou problémy s jejich absencí... reaguj

datum 05.12.2008 21:48

firefox gnu-linux

#7 Alfarate wwwwww.seznam.cz

reakce na »Fergie«: Teď ale obdivuji už jen ten fakt, že ti nb vydržel tolik let :-D reaguj

datum 05.12.2008 23:43

firefox linux-ubuntu

#8 mr.Crow. www

reakce na »Shabbi.«: tobě se stalo, že jsi nainstaloval nějakou z běžnějších distribucí a neměl jsi ovladač (tudíž jsi vůbec nemohl používat) grafické karty/síťové karty/klávesnice + myši (tzn. základní ovladače, bez kterých nemůžeš fungovat - blbinky jako bluetooth, wifi, kamera, joystick, USB ohřívač na kafe si můžeš doinstalovat...)? Co to bylo zač? reaguj

datum 05.12.2008 23:49

firefox gnu-linux

#9 Shabbi. wwwshabbi.cz

reakce na »mr.Crow.«: Šlo o Ubuntu ... a bude to asi tím, co považuješ za základní ovladač a co už je blbinka :-) Nechodila mi síť a to ani přes kabel ani přes wifi (kterou třeba já považuju za základ) a nejspíš ani pořádně grafická karta, protože to jelo v nějakém mizerném rozlišení a informace o grafické kartě jsem nenašel, takže hádám že to byl jenom nějaký provizorní režim. Přiznávám ale, že si s Linuxem nerozumím a třeba by to vyřešilo několik příkazů do terminálu. Ale já jsem byl v té chvíli uživatel (potřeboval jsem ověřit jestli se mi program přeloží správně i v linuxu) a rozhodně jsem nechtěl strávit několik hodin nastavováním, instalováním ovladačů třeba pro něco tak běžného jako je wifi a já nevím čeho ještě. A to je důvod, proč jsem se s Linuxem zase pěkně rozloučil...očekávám totiž při práci nějaký základní komfort a jde mi o efektivitu. A na Linux přijde řada až po práci, až si budu chtít hrát s kódem :-p reaguj

datum 06.12.2008 00:09

firefox windows-vista

#10 MzK wwwmozektevidi.net

Dříve jsem nadával na linux
mozektevidi.net/clanek/linux-pohledem… (10. ledna 07)
Od té doby se linux zlepšoval
mozektevidi.net/clanek/linux-je-lepsi-a… (13. května 08)
a teď je občas podpora HW lepší než u windows i bez instalace (live cd/dvd).
Ale záleží na konkrétním HW. Vaše zkušenosti můžou být jiné. reaguj

datum 06.12.2008 08:49

opera gnu-linux

#11 Santas wwwpsandtner.sk

Tak, moje skusenosti su trochu opacne s Vistou. Po instalacii na ntb (lenovo r500) behalo vsetko ako ma a nepytalo si to ziadne drivre navyse. reaguj

datum 06.12.2008 10:43

firefox windows-vista

#12 SAD www

shit reaguj

datum 06.12.2008 15:57

firefox windows-xp

#13 mr.Crow. www

reakce na »Shabbi.«: sranda je, že nevíme, jestli to bylo absencí ovladačů nebo ... něčím jiným :-) reaguj

datum 06.12.2008 16:10

firefox gnu-linux

#14 Shabbi. wwwshabbi.cz

reakce na »mr.Crow.«: Je mi jasné na co narážíš ... a nejspíš máš pravdu :-) reaguj

datum 06.12.2008 16:22

firefox windows-vista

#15 Bagy wwwbagy.in

Do článku bych možná doplnil, jestli a Vista obsahovala SP nebo ne. Je v tom docela rozdíl. Je to jako srovnávat Ubuntu 8.10 (2008) a XP (2002) ... Kdybyste viděli Debian z roku 2002 :-D reaguj

datum 06.12.2008 16:24

firefox windows-xp

#16 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Bagy«: Bohužel zklamu windowsáky. Vista SP1 měla. reaguj

datum 06.12.2008 17:45

opera gnu-linux

#17 Petricek wwwwar-power.net

Ty same zkusenosti mozku ;) sem to pak na tom ntb vzdal a hodil debian reaguj

datum 06.12.2008 20:40

opera windows-xp

#18 Anonymous_ wwwsmajl.eu

WEB/WPA key .. asi preklep ne? :D
reakce na »Bagy«: Pokud vim, tak posledni SP3 nevysel v roce 2002 ale take 2008, takze je to rovnocene.. A ze je to jen SP a ne novy OS? Tak to snad ale neni chyba Linuxu, ze ma nekolikrat do roka nekolik ruznych dister, tudiz nekolik OS (aktualizovanych) a ze Windows naproti tomu vydava OS po nekolika letech..

Timto se ale nechci zastavat nikoho, protoze jsem pred par dny otevrel oci a zjistil, ze Linux zatim opravdu proste user-frinedly neni.. Pro uzivatele lamu (pouzivajiciho IE, ICQ 6...) proste zatim neni asi zadne distro. Nemoznost spojit se se samba serverem (linux - linux) pod gnome (ani pres smbclient; je to na bugtracku), nehorazne spatna sprava WiFi siti.. Pripojit se na WiFi pod GUI v zakl. instalaci je doslova horor. Pod Gnome nemozne (neni tam nikde ani scan wifi siti), pod KDE jen pres knetworkmanager, kde spatne funguje WPA a jine veci.. Se vsim jsem si poradil - ale rozhodne to nejelo v zakl. instalaci a rozhodne by to nezvedla vyse zminena lama (obycejny uzivatel PC) a rozhodne se mi to neovlada tak lehce, jako na Windows..

.. stale Linux miluju, stale se ho v nekolika ohledech zastavam. Na server a na modem si nedovedu predstavit nic jineho - na notes si ale dovedu zatim predstavit prakticky jen Windows XP.. reaguj

datum 06.12.2008 22:08

opera windows-xp

#19 Anonymous_ wwwsmajl.eu

Při instalaci debianu funguje LAN ještě při instalaci (debian se připojí k internetu a stáhne si nejnovější balíčky).

...

LAN funguje jiz pri instalaci debianu..
rejp rejp rejp.. reaguj

datum 06.12.2008 22:13

opera windows-xp

#20 SUK wwwsuksioft.ic.cz/

reakce na »mr.Crow.«: Ovladac sitovky je opravdu dulezita vec, to mas pravdu. Ale jak kuva muze Vista za to, ze vyrobce sitove karty/notebooku pouzil nejakou sitovku, ktera komunikuje se systemem nejakym min standardnim zpusobem nez byl znam v dobe, kdy bylo to CD Vist vytvoreno?

Btw kdyz ja jsem instaloval Linux (Fidorku) tak jsem musel pouzit fwcutter na drivery pro wifinu, pritom ta wifina je nekolik let stara. A potom, co jsem to udelal mi prestalo fungovat zase dratovy pripojeni.

Uvedomte si, ze i operacni system je program. A ze kazdej (ano, kazdej) program ma nejakou chybu (a jejich opravenim vzniknou dve dalsi :D).
Takze v linuxu je bezva tohle a tamto a neco je zase hrozny, tak u woken je dobry neco a neco jinyho je na tom hur. A taky nezapomente na to, ze kazdej system je orientovanej trosku jinym smerem (i kdyz dnes se ty rozdily stiraj, napriklad ruzny Mandrivy a Ubuntu uz jsou temer n00b-compatible).

A jeste jednou, pro jistotu - winXP jsou vybornej system, Linux ma taky neco do sebe, Visty jsou v necem priserny, ale kdyz uz mate odpovidajici konfiguraci, mozna se da neco prekousnout a s uspechem to pouzivat k spokojenosti. reaguj

datum 07.12.2008 18:32

opera windows-xp

#21 mr.Crow. www

byla ta Vista starší než 25. leden tohoto roku? reaguj

datum 07.12.2008 19:34

firefox gnu-linux

#22 MzK wwwmozektevidi.net

[false] Tady nebyl nebo jsem ho nenašel…
reakce na »mr.Crow.«: Ano byla. Proč? reaguj

datum 08.12.2008 16:04

opera gnu-linux

#23 JerryBiker www

Jsou tací, co budou nadávat na všechno už jenom aby se dělali, že něčemu rozumí. Jejich špatné zkušenosti mnohdy pramení z neinfirmovanosti anebo z nedostatku zkušeností.
Instalace Win Vista na ACER Travel Mate úplně bez nejmenšího problému po dokončení instalace a registrace OS na MS šlo i WiFi, BlueTooth a ostatní
co Travel podporuje.
Ondřeji podle fotky vypadáš na pozitivně smýšlejícího člověka, ale v tvých článcích a příspěvcích je velice mnoho kritiky a málo chvály.
Ve 20-ti letech jsi nepřečetl ještě tolik knih abys mohl některé kritizovat a nemáš tolik životních skušeností abys mohl být tolik kritický.Zkus se podívat na svět jiným pohledem a ne tím kritickým. Vím, u mladých je to moderní vše zkritizovat, ale až bude nějaké dílo vidět za tebou ta kritika už nebude tak snadná.
"Rád vyrazím na vesnickou tancovačku, klasickou chlastačku, chlastačku kde-si na chatě, maturitní či jiný ples, punkový festival, rockový festival," To jsou tvá slova. Možná bude lepší nějakou tu chlastačku vynechat a občas si zasportovat. Po chlastu odumírají mozkové buňky. Po sportu naopak se buňky regenerují a odumřelé odplavují. Možná ti jich už dost odumřelo. Máš dobře našlápnuto tak mysli. reaguj

datum 16.12.2008 15:19

firefox windows-vista

#24 Tonda wwwwww.netzona.cz

reakce na »JerryBiker«: Jo Oldo :) Nepij za usetrenej peniz si kup svihadlo a potrap telo :D reaguj

datum 16.12.2008 18:55

firefox windows-vista

Nové kometáře nejsou povolené.