Moje nová hračka Nikon Coolpix P5100 Mozektevidi.net - Mozektevidi.net.

Moje nová hračka Nikon Coolpix P5100

Udělal jsem si radost a konečně si koupil digitální fotoaparát Nikon Coolpix P5100. Jak se s ním fotí a první pohled na Nikon

image of Moje nová hračka Nikon Coolpix P5100

Nikon Coolpix P5100 vypadá dobře a taky celkem kvalitně fotí

Jak už jste dříve četli, sháněl jsem nějaký digitální fotoaparát. To slovo nějaký je opravdu trefné, protože jsem nevěděl co přesně chci a tím pádem celkem plácal nesmysly. Nakonec jsem vybíral podle doporučení prodejce Nikon Coolpix P5100. Zda to byla dobrá volba ukáže až čas, ale už teď se mi velmi líbí. 12MPix je sice trošku nadstandard, ale do budoucna dobrá investice.

Nikon Coolpix P5100 

Technické parametry

Rozměry [š x v x h mm]: 98 x 64.5 x 41
Typ baterií: lithium-iontové
Záznamové médium: SD
Rozlišení snímacího prvku [mil.bodů]: 12,1
Optický zoom [násobek]: 3,5
Hmotnost bez akumulátorů a karet [g]: 200
LCD [palce]: 2,5
Max. citlivost [ISO]: 3200
Úhlopříčka snímacího prvku [palce] 1/xx: 1,72
Max. ohnisková vzdálenost [mm]: 26,3
Min. ohnisková vzdálenost [mm]: 7,5

Nikon Coolpix P5100 je kompaktní fotoaparát zhotovený pro fotografování i v náročných podmínkách. Fotoaparát je vybaven pokročilými funkcemi jako jsou AF systém s prioritou ostření na detekovaný obličej, 1/1,72" obrazový snímač s 12.1 miliony pixelů a objektiv Zoom-Nikkor s 3.5x optickým zoomem a rozsahem ohniskových vzdáleností 7.5 - 26.3mm (ekvivalent 35 - 123mm u kinofilmu). Rozsah ISO citlivostí je možno volit od 64 do 3200 s kroky 64, 100, 200, 400, 800, 1600, 2000 a 3200 a možností automatického nastavení v rozsahu ISO 64 až 800. Kompozici fotografie lze snadno kontrolovat na 2.5" TFT LCD displeji s 230000 obrazovými body a antireflexní úpravou.

Systém optické redukce vibrací byl původně vyvinut pro jednooké zrcadlovky Nikon, u kterých napomáhá redukovat chvění fotoaparátu v nestabilním prostředí. Tento systém automaticky detekuje a kompenzuje malé pohyby přístroje, které by způsobily rozmazání obrazu, a umožňuje pracovat s časy závěrky až o tři stupně delšími, než obvykle. Nastavením krátké ohniskové vzdálenosti zachytíte široké krajiny a navíc máte k dispozici režim Makro s možností zaostření již na vzdálenost 4 cm od objektivu.

Dobré bylo, že mi prodejce sám od sebe udělal lepší cenu (800kč dolů), vyplatí se umět správně jednat s lidma. K přístroji jsem dále koupil 2GB SD High-Speed kartu za 250kč! což mě dostalo. Není to tak dávno, co jsem si kupoval 512MB za 1800kč (K750) a následně pak 1GB za 600kč (K800).


autor článku OS | datum publikování 29.únor.2008 11:58 | recenze nejčastěji na HW recenze |

Kometáře

#1 lo3k wwwwww.pisem.cz

krásná hračka ..... kdybych měl peníze taky bych do ní šel.... reaguj

datum 29.02.2008 12:30

opera gnu-linux

#2 Petricek wwwumpc.8w.cz

Mozku, taky pekna hracicka na foceni. A to umeni jednat, jednat musis umet. To je zaklad. Nejlip se jedna s Vietnamcema, ale tam bych zase nekoupil ten fotak :D. reaguj

datum 29.02.2008 14:42

firefox windows-xp

#3 Benny wwwwww.benny-cz.net

Pěkný, ale za svůj Panasonic Lumix DMC-FZ5 bych to neměnil. Teď spíš sním o Panasonic Lumix DMC-FZ8, který má spolužák a je to opravdu pěknej foťáček.

U toho tvého by mi nevyhovoval ten optický zoom, 3.5 je dle mě málo. reaguj

datum 29.02.2008 16:31

firefox windows-vista

#4 stegy wwwwww.stegy.yw.sk

Ja mám podobný foťák, síce je už starší asi dva roky ale je to zrkadlovka, nieje celkom môj je rodinný ale fotí užastne na 6megapixeloch. reaguj

datum 29.02.2008 20:06

firefox windows-xp

#5 tark www

Ad cena... Pěkné.

BTW, před asi třemi týdny jsem si koupil 8GB SD kartu. Před pár dny slevnila o 500. Naštve, ne? ;-) reaguj

datum 01.03.2008 00:34

opera windows-xp

#6 Najja wwwwww.najja.hostuju.cz

Já jsem trochu méně náročná a vyjednala a objednala jsme si Sony Cyber-shot DSC-S650. Taky dobrá mašinka, ikdyž o dost míň parametrálně zdatná jak tenhle Nikon. :-D Mě to ale neva, fotim s tim fotky spolužáku, který pak dávám an spoluzaic.cz :-D reaguj

datum 01.03.2008 13:48

firefox windows-xp

#7 Libor Fikr wwwwww.internetovehry.cz

S Nikonem nemůžeš šlápnout vedle. reaguj

datum 01.03.2008 18:53

firefox gnu-linux

#8 alea206 www

Asi takhle nevěděl si co chceš tak si pěkně naletěl :-)

"12MPix je sice trošku nadstandard, ale do budoucna dobrá investice."

Ty hodláš v budoucnu fotit bilboardy?
K čemu Ti je takhle velké rozlišení, když fotka 10x15 má velmi kvalitním tisku rozměry 1181x1772

Nesouhlasim s tím, že fotí celkem kvalitně. Spíš bych řekl že fotí. Už jenom kvůli rozlišení. Ten CCD co tam je, má úhlopříčku cirka 1cm. Cože je sakra malej snímač. Vzhledem k 12MP musej bejt buňky sakra prťavý, takže odhadem od ISO 100-200 to bude šumět jako prase. Čočky budou nejspíš plastový a bude jich tam tak max 5-7, takže optická kvalita 0,0, nic. Jestli s tim chceš fotit na akcích dopadne to asi takhle. Automatika Ti nastaví ISO 400, která bude už dost softwarově redukovaná + (ne)kvalita čoček způsobí silnou rozmazanost. Takže pro běžnýho člověk takovýhle rozlišení snímače na takovymhle foťáku je k ničemu, spíš uškodí.

Kdybych moch doporučit jinejm lidem co tohle budou číst tak
www.megapixel.cz/canon-sx100-is
a
www.megapixel.cz/panasonic-dmc-tz3…

Jsou jenom o něco málo větší, jsou levnější a kvalitou výstupu určitě lepší. reaguj

datum 01.03.2008 22:24

opera windows-xp

#9 alea206 www

omlouvám se za dezinformaci snímač je 1,48cm úhlopříčka. Takže i to 200 by ještě mohlo bejt schopný. Ale jen za dobrejch světelnejch podmínek, což blesk na akci moc neni. reaguj

datum 01.03.2008 22:35

opera windows-xp

#10 Nobelicek wwwmozekhovnovidi.net

Mozku spis ten clovek umel jednat s lidmi :D Tu cenu dal kazdemu do vypadal ze se na to chyti ;D reaguj

datum 02.03.2008 14:28

firefox windows-xp

#11 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Benny«: Téměř nezoomuji, protože na tu dálku nestačí blesk (vnitřek) případně to chce stabilizátor (venku). Zoomovat můžu dodatečně v PC, když se to vyfotí dobrou kvalitkou 12Mpix. Samosebou, někdy se lepší zoom hodí.
reakce na »Libor Fikr«: Souhlas :)
reakce na »alea206«: "rozměry 1181x1772" tj. cca 2Mpix. Pochybuji, že ten kdo chce tisknout fotografie tak kupuji dvoumegáče. A také silně pochybuji, že se bilboardy fotí kompaktem :)
BTW: Ano máš lepší fotoaparát, rozumíš tomu mnohem víc než, já vůbec nevím o čem plácám. Ale na to moje amatérské focení mi to stačí bohatě.
reakce na »Nobelicek«: Já jsem už byl rozhodnutý ten model koupit. Pak mi teprve dal slevu. Nebylo to tak, že bych ho koupil kvůli těm pár stokorun slevy :P reaguj

datum 02.03.2008 18:49

opera gnu-linux

#12 alea206 www

já sem o svym fotáku neřek ani slovo. Jenom uvádim ty tvoje na pravou míru. A to s tim bilboardem byl joke. Jako že tak velký rozlišení Ti je k ničemu. reaguj

datum 02.03.2008 21:12

opera windows-xp

#13 Nobelicek wwwmozekhovnovidi.net

reakce na »MzK«: Hele ja sem byl ve stredu kupovat nove auto. Sel sem tam a byl jsem rozhodnut, ze si u nich auto koupim. Vedel sem presne jakej model. KDyz jsem si auto vybral a sestavil, prodejce mi rekl, ze mi dava 5 procent slevu na cely model a jeste defentlock zdarma.Cloveka to potesi :) Ale tu slevu dostane kazdy. Nedostal sem ji proto ze sem se mu libil, nebo ze bych prijemne vystupoval :) reaguj

datum 03.03.2008 09:25

firefox windows-xp

#14 Evča wwwwww.evulin.ic.cz/blog/

Kdyby jsi nekoupil Vogla, mohl jsi mít pořádné dělo zrcadlovku, nebo ne? reaguj

datum 03.03.2008 20:35

firefox windows-2000

#15 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Evča«: To je sice pravda, ale zase bych neměl web pro testování mého redakčního systému, který nechci rovnou nasadit na můj hlavní projekt mozektevidi.net. Potřeboval jsem nějaký sekundární projekt na testování. Sice 9000kč za web je dost, ale koupil bych znova. reaguj

datum 04.03.2008 14:31

opera windows-vista

#16 Evča wwwwww.evulin.ic.cz/blog/

reakce na »MzK«: Tak to je fajn, na ten rs se pak kuknu.. ;) reaguj

datum 04.03.2008 18:53

firefox windows-2000

#17 lo3k wwwwww.pisem.cz

reakce na »MzK«: proc nedas nejakej rs pro blog free reaguj

datum 04.03.2008 19:24

opera gnu-linux

#18 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Evča«: Ten rs už na patrikvogl.cz je. už tam dávno není RS2, ale design je stejný, takže změnu nepoznáš. Jen administrace je jiná.
reakce na »lo3k«: Protože je prodávám za peníze.. pokud bych je dal ke stažení, tak bych z toho nic neměl. reaguj

datum 05.03.2008 13:21

opera windows-vista

#19 PepaL www

reakce na »alea206«: ... a viděl si vůbec nějaké fotky z těhle foťáků? Všimnul sis vůbec, že ty foťáky, co doporučuješ mají čipy 1/2.5" resp 1/2.35"? Nejsem přítelem velkých rozlišení, ale to co doporučuješ je minimálně o třídu hoší, než tenhle nikon. Porovnával jsem desítky fotek a lepší výstup (z kompaktů) má snad jen G9 (mírně ostřejší, ale maličko horší barvy), ale tak je taky o 5tis dražší. O P5100 jsem dokonce uvažoval i já jako o doplňku ke své zrcadlovce Nikon D200, ale vadí mi opradu pomalý fokus, který často selhává v interiérech a narozdíl od P5000 nemá ani manuální ostření, které by to zachránilo. Nezbývá, než počkat na nový firmware (jestli vyjde) a nebo jít do dražší, větší a těžší canon G9. reaguj

datum 05.03.2008 23:18

internet-explorer-6 windows-xp

#20 PepaL www

reakce na »MzK«: ...mimochodem, jak jsi spokojený s autofokusem ty? Měl jsem doma jednu P5100 půjčenou a v interiérech to byl dost děs, ale možná jsem jen zmlsaný zrcadlem. Zaostření v lepším případě na druhý pokus a to ještě se zapnutou prioritou středu. Focení momentek dost nereálné. Jinak ale venku ... obrazový výstup a míra šumu do ISO 200 ... klobouk dolu (na kompakt :)) a i na vyšší ISO je šum příjemně monochromatický, takže moc neruší a o kvalitu fotek jde především. Objektiv je taky moc dobrý. Fialové kontury (aberace) téměř nulová, vinětace neznatelná a na soudkovité zkreslení se dá zapnout redukce v reálném čase (trochu to foťák přibzdí, ale nic hrozného). reaguj

datum 05.03.2008 23:31

internet-explorer-6 windows-xp

#21 alea206 www

reakce na »PepaL«:
Jako G9 je podle mého jiná liga než tenhle Nikon.
Je fakt že kategorii kompaktů moc nesluduji, spíš EVF a zrcadlovky.
Sice sem recenzi tohohle fotáku neviděl ani výstup z něj, ale moc se mi nechce věřit, že by aberace byla téměř nulová. S místy podstatnou aberací sem se setkal i na svojí Fuji S5600 a nějak se mi moc nezdá že by 5100 měla kvalitnější optiku.
Jak by si na kompaktu chtěl ostřit manuálně? Pokud si to na P5100 zvládnul, tak klobouk dolu. Já s manuálem na svojí S5600 vždycky ostřil dost dlouho aby byla fotka správně ostrá. reaguj

datum 06.03.2008 18:15

opera windows-xp

#22 PepaL www

reakce na »alea206«: Tak je jasné, že nebudeš otáčet objektivem, jako na zrcadlovce, ale ostřit jde. Buď nastavíš pevnou vzdálenost v několika krocích, což obecně vzhledem k velké hloubce ostrosti u kompaktů (narozdíl od zrcadlovek) stačí a nebo třeba jako u canonů téměř spojitě. Například G9 takové ostření má. Samozřejmě, třeba u makra musí stačit automatika, ale od 30cm to jde už i ručně a velmi dobře.

Aberace je (na kompakt) opravdu vynikající. Nikon si s objektivem dal hodně práce. Jen škoda toho pomalého autofocusu, ale to je spíš věcí firmware.

Schválně jsem se díval, čemu říkáš místy podstatná aberace, na fotky z S5600 a popravdě, to není místy podstatná aberace, to je nepoužitelné pro tisk nad A5. Lehkou aberací myslím nádech do modra o síle maximálně jednoho pixelu (a navíc mluvíme o fotkách s rozlišením 5000x3000) a ne dvacet pixelů tlustá fialová čára téměř uprostřed fotky. Aberace je zde vidět bohužel i při zmenšení na monitoru s rozlišením 1280x1024. Navíc detaily se dost podstatně ztrácí (listí není hezky prokreslené) a i na obličejích lidí je vidět použitý vyhlazovací algoritmus. Šum bych také nehodnotil, jako malý. U fotek od ISO 400 je dost nepříjemný a rušivý. U P5100 je myslím pro náhled na monitoru, nebo tisk A5 použitelný i ISO 1600.

Pro porovnání podobné fotky:
tvé fuji S5600: www.fotografovani.cz/images2/Fuji_S5600…
www.fotografovani.cz/images2/Fuji_S5600…
a
nikon P5100:
dpreview-img.fotki.com/gallery…
dpreview-img.fotki.com/gallery…

U P5100 si všimněte, že ani v 100% zvětšení není na věžičce proti modré obloze vidět téměř žádná aberace a dokonce ani na listech v okrajích snímků, kde bývá nejčastěji. Ten další snímek se stromem je jeden z mála snímků, kde je vidět aberace, ale proti tomu, co predvadí S5600 tam defakto není. Navíc nezapomínejte, že i tak koukáte ve 100% na snímek, který má více než dvojnásobné rozlišení oproti S5600, takže při zobrazení v rozlišení 1920x1280 není šance ji vidět.

Mimochodem, další věc, kterou si vytýkal, je automatika, která nastavuje ISO. Je možnost nastavit ISO manuálně a nebo rozsah, který může použít automat. Ani ISO 400 bych se nebál. Když z toho nebudeš tisknout A3, nebo dělat výřezy, tak to nepoznáš :) Furt ale můžeš použít blesk (i externí za cca 3tis) a fotit na ISO 64 :)

Nezlob se na mě, ale srovnáváš nesrovnatelné. Ten kompakt je co do obrazové kvality na tom daleko lépe. Srovnatelný tak s G9. Prostě je o třídu výš, i když za cenu foťáků o třídu níž :) Opravdu je škoda toho pomalého ostření.

Takže nic ve zlém, ale posuzovat foťák podle toho, jak vypadá, aniž bych ho vyzkuošel, nebo se podíval aspoň na několik fotek, je pitomost na n-tou. reaguj

datum 06.03.2008 22:45

internet-explorer-6 windows-xp

#23 PepaL www

reakce na »alea206«: ... a ještě jedna věc. Nádherně se drží, suprově padne do ruky a je moc příjemný. Kovové tělo z hořčíkové slitiny ... je prostě paráda ho držet v ruce. Žádnej nepříjemnej plast. Bejt v tomhle těle G9, tak neváhám ani vteřinu:). reaguj

datum 06.03.2008 22:50

internet-explorer-6 windows-xp

#24 Tommy wwwsumatra.wz.cz

k těm kartám - přestě taky sem si "nedávno" kupoval 512MB SD za 1350,-:/ reaguj

datum 08.03.2008 19:37

opera windows-xp

#25 Ga www

No nevim, ale tenhle web má snad bejt o hackingu nebo aspon o IT, z poslednich clanku to tak ale rozhodne nevypada...Nekdo to tu psal, a nekdo ho odpovedi setrel, tak ja za setru toho posledniho:
Kde to je? V Meta-keywords! reaguj

datum 08.03.2008 19:54

firefox windows-xp

#26 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »PepaL«: Překvapila mě rychlost focení u Nikonu P5100. I na nejvyší kvalitu + nejvyšší rozlišení 12Mpix se pouze zaostří, vyfotí, uloží a hned se může fotit další fotky. Čekal jsem to mnohem pomalejší. To samozřejmě mluvím o focení venku. Na diskotékách je foťák taky rychlej, ale přesně jak říkáš, interiéry jsou pomalejší. Nejpomaleji fotím v pokoji své přítelkyně, kde má žluté stěny a navíc žárovku. Tady je autofokus pomalejší a občas nespolehlivý.

reakce na »PepaL«: Souhlas, já jsem si ho vybíral mimo jiné i podle toho jak se dobře drží a ovládá. Zpracování na jedničku.

reakce na »Ga«: Trošku offtopic komentář. Tento osobní web je(byl) mimo jiné i o hackingu. reaguj

datum 09.03.2008 14:53

opera windows-xp

#27 alea206 www

reakce na »PepaL«:
se vším co si napsal souhlasím a omlouvám se za věci co sem sem napsal. Ale já mám na kompatky asi moc velký ruce a s fotákem týdle velikosti co by se mi dobře držel sem se eště nesetkal, ale to je jenom prkotina :-) reaguj

datum 10.03.2008 20:53

opera windows-xp

#28 PepaL www

reakce na »alea206«: ja mam taky dost velky ruce a navic jsem hodne zvykly na zrcadlovku (nikon D200), ale tenhle opravdu padne do ruky jak ulity, predevsim diky gripu, ktery tam je asi opravdu jen pro egronomii, protoze na kompaktnosti moc nepridava :). Treba zminena G9 je jeste o neco vetsi, ale zdaleka se neda drzet tak dobre. Zkousel jsem s ni fotit jednou rukou a malem jsem ji pustil na zem.
Jinak jak jsem rikal, nic ve zlem. Jen jsem chtel uvest fakta na pravou miru :). reaguj

datum 10.03.2008 23:22

internet-explorer-6 windows-xp

Nové kometáře nejsou povolené.