Kam po maturitě Mozektevidi.net - Mozektevidi.net.

Kam po maturitě

Blíží se maturity a ve třídě už pomalu řešíme, kdo kam půjde po maturitě. Kdo půjde pracovat, kdo půjde studovat, kam půjde studovat a koho nepustí k maturitě :)

image of Kam po maturitě

Jaké máme možnosti?

Protože máme několik možností, je na místé myšlenková mapa programu VYM.

kam po maturitě

Když bych to vzal postupně, první možnost: pokračovat ve studiu. Pravda je taková, že nikdy jsem nebyl a nikdy nebudu vzorný student. Důvodem je, že mne buď učení nebaví (špatný obor, elektrotechnika) nebo se učíme věci, které dávno umím (php, mysql, CSS, html a pod).

Tak proč pokračovat ve studiu?

  • prodloužení mládí
  • titul vypadá dobře, jen nic neznamená
  • zkusit se má všechno i vejška
  • chci poznat nové lidi… známostí není nikdy dost
  • chci se naučit nové věci
  • celý život se člověk učí novým věcem, tak proč ne na škole
  • daňové výhody pro studenty

Nevýhody studování

  • ztráta času, nejvíc stejně naučí život
  • nutnost učit se zbytečné (ale vyžadované) věci
  • finanční náročnost (není můj problém)

Občas si pohrávám s myšlenkou, jít na vysokou školu, ale jen na jeden rok. O titul nejde, člověk si to chce jen zkusit, poznat nové lidi.

Spousta lidí na vysokou školu nejde, protože si chtějí vydělat nějaké peníze, nebo na vysokou školu nemají. Pro mladého člověka je rozdílné jet do školy (xzy kč cesta, učebnice, svačina), sedět a poslouchat výklad a nebo jít do práce a vydělat si xyz kč.

Forma studia, angličtina, práce?

Studovat dálkově nebo prezenčně? Spíše se přikláním k prezenční formě studia, protože nevím, jak bych se u dálkového studia donutil učit se. Navíc u dálkového studia by mi chyběly prezentace, přednášky a další styky se spolustudenty.

Ale prezenční forma studia je náročnější na čas :(

Nejlepší by bylo kombinované studium, kde bych mohl, ale nemusel chodit na přednášky.

Pracovat? Pokud nevyjde vysoká škola, je to jasná volba, ne nijak špatná. Navíc už pár let stejně pracuji (dříve ŽL, teď Netzona.Cz s.r.o.), tak bych jen pracoval na full time.

Vlastně to není špatné, človék si vydělá a vejšku (dálkovou) zkusí za x let. No jo, ale jak se řiká, když si člověk čuchne k penézům, tak už do školy nepáchne.

Angličtina je kapitola sama o sobě. Angličtinu zatím nemám moc dobrou, jen takovou tu internetovou. To chci změnit.

Nakonec to stejně dopadne tak, že budu studovat i pracovat, abych se moc nenudil :). A co vy?


autor článku OS | datum publikování 23.leden.2009 15:00 | Škola, studium a vše okolo Studium |

Kometáře

#1 Sniper wwwblog.snipers-softworks.net

Ja po maturite jednak rozvijel moji firmicku a jednak studoval. Studium dopadlo, jak uz to tak bejva, neslavne, takze ted jenom rozvijim malou firmicku a nestezuju si reaguj

datum 23.01.2009 16:19

opera gnu-linux

#2 codeas wwwcodeasi.blogspot.com

Mind mapu na školu jsem nedělal :-) , jinak mám podobnou strukturu, akorát řešim magistra.
Ted mám půl roku do Bc. (ČVUT FEL STM) reaguj

datum 23.01.2009 17:03

firefox windows-xp

#3 Wyder wwwwydrikovo.blogspot.com

Titul dneska znamena podle me docela dost... Pokud nebudes mit stesti, tak se bez nej nikam vys nedostanes. Uspesnym podnikatelem ale samozrejme muzes byt i bez nej... reaguj

datum 23.01.2009 22:34

firefox windows-xp

#4 Michal Jirků wwwwww.go-strong.net

Libí se mi to tvoje schémá i soupis + a mínusů, To použiváš vždycky když rozhoduješ o nějaké větší věci? Vypadá to moc zájímavě, určitě to někdy vyzkouším :-D reaguj

datum 23.01.2009 22:56

firefox windows-xp

#5 kuba www

"nebo se učíme věci, které dávno umím (php, mysql, CSS, html a pod)."

To se ti třeba na FI MUNI nestane ;-) reaguj

datum 24.01.2009 00:30

firefox gnu-linux

#6 Andre wwwsporiciucet.info

reakce na »Michal Jirků«: Je to tzv. myšlenková mapa. Je na to taky SW, třeba FreeMind. reaguj

datum 24.01.2009 00:55

opera windows-xp

#7 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Wyder«: Mělo by záležet na tom, co umíš, ne na tom, jaké máš papíry.
reakce na »Michal Jirků«: Zatím to moc nepoužívám, snad jen při programování složitějšího projektu nebo při rozhodování o něčem.
Vytvořeno v programu VYM. reaguj

datum 24.01.2009 04:50

opera gnu-linux

#8 nosi www

Lol, taky jsem vyhorel na elektronice, hroznej obor :-). reaguj

datum 24.01.2009 09:08

firefox windows-xp

#9 nosi www

Lol, taky sem vyhorel na elektronice, hroznej obor :-). reaguj

datum 24.01.2009 09:08

firefox windows-xp

#10 Rabas wwwrabas.ezin.cz

Nepleteme si dálkové a kombinované studium? :-)
Třeba v UHK na FIM žádný dálkový není...
Kombinované probíhá asi tak, že máš určený nějaký termíny, kdy musíš dojít, snaží se do tebe nacpat to nejdůležitější a zbytek se učíš doma. reaguj

datum 24.01.2009 14:00

firefox windows-vista

#11 Shabbi. wwwshabbi.cz

Úplně chápu tvoje myšlenkové pochody, taky se mi nechtělo učit a střední škola pro mě byla absolutně nezajímavá (bože, zesilovač, a co jako?) a věděl jsem, že elektrikář ze mě nikdy nebude :)
Dost mě ale baví programování (phpko, weby, java,...) a tak jsem zkusil FIT VUT ... a ono to vyšlo, je to super škola a naprosto mi vyhovuje - drtivá většina věcí je zajímavá, takže to je vpodstatě učení ze zvědavosti :) a všechno je zaměřené na praxi, takže žádné zbytečné kecání a přímo programovat/navrhovat/... a to můžu srovnat s FI MUNI, kde se pořád plácají v teorii a za semestr udělají jen pár programů v pascalu :D

Takže toť můj názor, každopádně do práce bych se nehrnul, jak jednou okusíš studentský život, ani tě nenapadne chtít zalézt někam do kanclu :D reaguj

datum 24.01.2009 15:21

firefox windows-vista

#12 jirin wwwbigstudio.cz

Pises ze kombbinvoane studium nemusis chodit na prednasky, nemusis ani na prezencnim, ja letosni semestr nebyl na ani jedne:-) skola dvakrat do tydne, jednou za cas trikrat. Financni narocnost je taky blbost, halvne v oboru IT - knizky ani skripta vubec nepotrebujes, podklady jsou na netu, primo od ucitelu. Takze jediny naklad je jidlo (platis i tak), cesta/ubytovani - coz budes u prace stejne resit. No a praocvat jde taky, ja to delam tak, ze semestr delam jen urgentni veci do skoly, co se proste odezvdat musi nejak, aby ses dostal ke zkousce, no a pak jen na konci semestr mesic nepracuji, abych dal zkousky a semestralky... jsem na fel cvut - stm. pokud ale chces radeji pracovat, ale i studovat + videt i nejakou holku na skole - tak je asi lepsi volbe VSE:) reaguj

datum 24.01.2009 17:15

firefox windows-vista

#13 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Rabas«: Díky za info, měl jsem si víc prostudovat stránky školy.
reakce na »Shabbi.«: Díky za názor. Já budu vybírat školy ze středních čech, do brna se mi nechce, je to daleko.
reakce na »jirin«: Díky za upřesnění. reaguj

datum 25.01.2009 11:14

opera gnu-linux

#14 mr.Crow www

kdybych to měl kousek do Prahy, zkusil bych informatiku na mff uk, ale jako pro Znojmáka je FI MUNI jasná volba :-) reaguj

datum 25.01.2009 14:00

firefox gnu-linux

#15 Rabas wwwrabas.ezin.cz

reakce na »mr.Crow«: Jestli myslíš informatiku, tak tý bys moc na tý karlovce neměl, tam je to spíš o matice. Teda jenom o matice. pravidlo: víc matematických předmětů než odborných za semestr.... a to se vyplatí reaguj

datum 27.01.2009 21:32

firefox windows-vista

#16 mr.Crow wwwequu.eu

reakce na »Rabas«: to já vím, já mám matematiku velice rád, tak bych to třeba i nějak přežil :-) Proto jdu raději na fi muni, než na fit vut... reaguj

datum 28.01.2009 22:56

firefox gnu-linux

#17 Martin Štverák wwwmartinstverak.cz

jak píše Jirin, málem bys zapomněl do své myšlenkové mapy dát VŠE :) při časově relativně náročné práci je to imho dobrá volba, netrápí tě tam zbytečně těžkou matikou a nepraktickými věcmi (na každé škole se najdou blbosti, které člověka nebaví, jde o to kolik procent těch blbostí z celkové náplně studia je) a možnost vybrat si z hodně zajímavých předmětů.

Ale pokud chceš víc pronikat do technologie, pak je samozřejmě správná úvaha ČVUT .) reaguj

datum 30.01.2009 03:42

firefox windows-xp

#18 miridia wwwmiridia.blogspot.com

pokud máš rád myšlenkové mapy, rozhodně osobně doporučuji prográmek FreeMind

www.stahuj.centrum.cz/podnikani_a… reaguj

datum 31.01.2009 12:46

firefox windows-vista

#19 linki www

Myslím, že vysoká je poměrně důležitá. Titul sice může být na nic, ale taky může znamenat hodně, dále se člověk více naučí v oboru, který ho baví. Některé vysoké v daném oboru toho moc nenaučí a člověk se učí především v praxi. Jiné vysoké školy naučí hodně a bez nich člověk praxi pravděpodobně nedostane. Jako například moje budoucí (snad) škola, Vysoké učení technické - chemická fakulka. Nikde mi nedají praxi, pokud nebudu mít potřebné vzdělání. reaguj

datum 06.02.2009 15:27

firefox windows-xp

#20 Anonymous_ wwwmuj.smajl.eu

reakce na »linki«: To mas pravdu, ale jak mne jiz nekolik lidi presvedcilo - a i ja sam (a je to pravda) - tak vetsina programatoru ma pouze stredni, protoze vyska je ztrata casu. Praxe je lepsi a do oboru IT vetsinou beru lidi, co predvedou, ze neco umi a ne dle papiru (ano, driv jsem tomu hloupe veril, ze je to vse o papiru, zmenil jsem nazor). Takze zalezi, kde clovek vidi budoucnost. Pokud jako nejaky vedec/vyzkumnik, ci co, tak je samozrejme veska asi nutnost ;-) reaguj

datum 09.02.2009 22:46

opera windows-7

#21 Dave www

Tak to je přesny jako kdybych to psal ja. Letos maturuju (obor elektrotechnika) a taky resim 3 zakladni veci jako ty, bud vejska, prace nebo anglictina a odjet do zahranici. Privydelavam si jako grafik a nejradsi bych do toho jeste delal skolu. Nic vic k tomu nemam, souhlasim se 100% co je v clanku napsano, neni treba nic dodavat ;) reaguj

datum 12.03.2009 18:48

firefox windows-xp

Nové kometáře nejsou povolené.