Je tu stávka dídžejů a učitelů Mozektevidi.net - Mozektevidi.net.

Je tu stávka dídžejů a učitelů

Tak učitelé zase, znova stávkují. Mají na to právo? Myslíte, že tím něco získají?

image of Je tu stávka dídžejů a učitelů

Dneska je hezky, dneska by to šlo

Náš učitelský sbor se připojil ke stávce. Stěžují si na nízké platové ohodnocení a já s nimi souhlasím. Mají vysokou školu, přesto si  vydělávají uboze málo. Já bych s učitelským platem nebyl spokojen ani náhodou, lepší plat má kdejaký šikovný středoškolák.

Argumenty nesouhlasících se stávkou

  • Učitelé se nenadřou. O hodinách sedí, občas něco napíšou na tabuli, živí se „hubou”
  • Učitelé mají 2 měsíce prázdnin + spousty volného času (vánoční prázniny, jarní prázdniny)
  • Co pořád remcají, být učitel je poslání mají být rádi alespoň za nějaký plat
  • A mnohé další..

Rozumě přemýšlející člověk vidí ty hlouposti v argumentech. Je to přeci blbost. Jaktože se nenadřou, být učitel je povolání velmi náročně na psychiku, hlavně pokud učiteli studenti pořádně zatopí.
Žádné 2 měsíce prázdnin neexistují, o prázdniných se musí učitelé připravovat na začátek roku, tak do školy dojíždí už v půli srpna. Navíc si občas musí udělat nějaké to školení a učit se novým věcem.

Myslím si, že si učitelé větší plat zaslouží, ale stávkou ničeho nedosáhnou, peníze ve vládě sice jsou, ale na jiných místech a pro jiné věci, ne tam kde by byly opravdu potřeba.


autor článku OS | datum publikování 2.prosinec.2007 13:20 | Názory na cokoliv Názory |

Kometáře

#1 Aleš Janda wwwwww.kyblsoft.cz/alesjanda/

> Žádné 2 měsíce prázdnin neexistují, o prázdniných se musí učitelé připravovat na začátek roku, tak do školy dojíždí už v půli srpna.

S tímto bych si dovolil nesouhlasit; resp. to platí jak o kom. Učitelé se na výuku připravují prakticky jen první rok, ty další roky už jen učí ze starých materiálů. Protože 99% věcí je pořád stejných, není třeba dělat každý rok přípravu znova.

Kromě toho, málokterý učitel dělá 8 hodin denně (to se samozřejmě dá dohonit např. opravováním písemek...). reaguj

datum 02.12.2007 14:01

opera gnu-linux

#2 Benny wwwwww.benny-cz.net

S tou přípravou jak který. Pokud je to učitelka matematiky nebo českého jazyka a takových předmětů které jsou každý rok úplně stejné, tak jo, ale odborné předměty získávají každý rok něco nového a je třeba aby byly učitelé v obraze.

A s tím, že je toto povolání náročné na psychiku plně souhlasím. Já osobně bych učit naší třídu nevydržel. reaguj

datum 02.12.2007 14:15

firefox windows-vista

#3 teplice wwwwww.afrobroucek.wz.cz

Např. učitelka ekonomie se musí doučovat neustále ;-) reaguj

datum 02.12.2007 14:25

opera windows-xp

#4 Jech wwwwww.flash-dc.net

reakce na »Aleš Janda«: Já nevim jestli máš nějakého známeného učitele, ale oni opravdu do školy musí už v půli srpna. CO tam dělají to sice nevim, ale i tak.
Jinak se stávkou souhlasím, nejden proto, že budeme mit volno, ale jak už MZK naznačil, učitele jsou vysokoškolsky vzdělaní lidé, u nás je to samej Ing. nebo Mgr., a na to co většina z nich umí, vydělávaj uboze málo .. reaguj

datum 02.12.2007 17:12

opera windows-xp

#5 [zener] www

Trochu urovnani... Ucitele chodi do skoly tyden pred zahajenim skolniho roku. Co tam delaji? Chystaji si tridu, papiry, tridnice atd.

Nekdo v praci ucitele vidi odsedet si to ve skole od 8 do 14 hod. a hura domu. NE! Moje mamka je ucitelka (1. stupne ZS - uci vse). Do skoly jde v 6 hodin rano, pripravi se na vyuku - casovy rozvrh vsech hodin, aby stihla vse odvykladat, vymyslela samostanou praci atd. Nekdy ma rano od 7, kdy uci deti s poruchou (dis...). Konci sice ve 13 hod (jeden den v 15). Prijde domu a zacina opravovat sesity ze samostatnych praci deti. Nemluvim o tech zlobivych detech, vyrvanych hlasivkach a z toho vyplyvajiciho stresu a psychicke zateze.

Za toto vse ma asi 16 tis cisteho, prescasy nejsou placene (nejsou proste penize). Je to mala skola, uci tri (!) tridy najednou, takze musi hodinu delit na tretiny a kazdych 15 min si vyhradit vyklad nove latky pro kazdou tridu, z cehoz plyne, ze porad mluvi a vyklada! Ma vysokou, x dalsich kurzu a asi 25 let praxe. A kdo po tomto rekne, ze se ucitele maji dobre, je to *** :D reaguj

datum 02.12.2007 17:33

firefox windows-xp

#6 Subber wwwmozektevidi.net

Hm,zajimave zkusenosti, ja bych do stavky taky sel byt ucitel ale u nas se vsichni "boji" reaguj

datum 02.12.2007 17:39

safari symbian

#7 MzK wwwmozektevidi.net

reakce na »Aleš Janda«: Ano, 99% je stejných, přesto si to musí ti učitelé neustále oživovat, protože učit např. elektroniku 1.2.3.4 ročníku není sranda. Pak takový rozvrh učitele vypadá následovně:
Pondělí --> ELT druháků + ZAE prváků
úterý --> ELT 2 druháků + ELM čtvrťáků
Středa --> ELM třeťáci + ELT prváci
... apod.
reakce na »Jech«: Zmámé učitele mám, spousty jich potkávám ve škole, kam chodím :) :P reaguj

datum 02.12.2007 19:37

opera gnu-linux

#8 Tonda wwwblog.antonindanek.cz/

Ta stávka asi skutečně nepomůže, možná kvůli takovým školám jako je ta naše, kde se nestávkuje. Na druhou stranu v tomhle souhlasim s jednou naší profesorkou (která se snažila stávku prosadit), že u našich studentů je to celkem jedno. Když už nic jinýho, tak místo školy zajdem na pivo a je to. :) Horší je to u mladších lidí, kde si třeba rodiče musí shánět hlídání na děti. Pak je šance, že se naštve dostatečný množství lidí a něco se (s těma platama) bude dít.
Osobně souhlasim se zvýšením platů učitelů, ale ne plošně všem. Protože třeba ve školkách je podle mně naopak peněz moc. Alespoň podle toho, co můžu usuzovat dle dvou školek, který mam možnost čas od času vidět. Neustále se tam něco přestavuje nebo se kupujou nový věci. reaguj

datum 02.12.2007 19:49

opera windows-xp

#9 [zener] www

reakce na »Tonda«: Hehe, to je sice mozny, ze skolka ma penize na prestavbu, jenze! Skola (skolka) dostane penize na urcite veci - platy, nakup techniky atd. A z toho musi vyjit. Ale nesmi michat penize skrze ty veci. Takze treba skola dostane 100.000 Kc na techniku, ac je treba supermoderni a nic vic nepotrebuje, nesmi ty penize jit na platy. reaguj

datum 02.12.2007 20:29

firefox windows-xp

#10 Tonda wwwblog.antonindanek.cz/

reakce na »[zener]«: To je sice pravda, ale taky existuje jedna hromádka peněz, u který určuje ředitel, co s ní udělá. Může jí buď použít na odměny (což je mnohdy docela podstatnej prvek v platu) nebo za ní něco koupí. reaguj

datum 02.12.2007 23:22

opera windows-xp

#11 peCan wwwpecan.cz

reakce na »heidy«: - na střední jde o to udržovat se v obraze, žádné další učení tam nemají. Hlavně matika, čeština a spoustu jiných předmětů, které nezastupují odvětví, které se neustále rozvíjí.

Pro ně jsou to základní vědomosti co učí, asi jako ty bys měl učit prvňáčky abecedu.

Co se může měnit je způsob výkladu a styl učení, nicméně není to o to tom, že by se museli před hodinou učit jak studentíci.

Nicméně větší platy si rozhodně zaslouží. Jsou to většinou rozumní a vzdělaní lidé, kteří jsou vystaveni stresům malých arogantních fakanů, co si myslí že sežrali všechnu moudrost světa.

A učitelé prázdniny mají - a chodí třeba po brigádách. reaguj

datum 03.12.2007 18:45

firefox windows-xp

#12 mr.Crow wwwdisposed.xf.cz/wordpress

pokud vím, učitelé nestávkují za zvýšení svých platů ale proti školnému, které by museli platit rodiče! Nesmíte věřit tomu, co říká Nova :-) reaguj

datum 04.12.2007 10:13

firefox gnu-linux

#13 mr.Crow wwwdisposed.xf.cz/wordpress

takže učitelé obětují stovky, někteří i tisíce ze svého platu , aby upozornili na poplatky, které mají platit rodiče. Takže já být některými, moc se do učitelů nenavážím :-) reaguj

datum 04.12.2007 10:17

firefox gnu-linux

#14 malidian wwwmalidian.net

Je to složité, peníze v rozpočtu chybí, na vyšší platy není, ale na druhou stranu, aby VŠ vzdělaný člověk (a nemyslete si, že vystudovat ped. fakultu je nějaká legrace, rozhodně patří k těm náročnějším školám) pobíral plat, který se příliš neliší od platu dělníka ve fabrice, to taky nejde. Osobně bych učitele dělat nešel, a ano, někteří učitelé se musí vzdělávat neustále, ekonomové jsou jedni z nich... reaguj

datum 06.12.2007 22:00

firefox windows-xp

#15 SCBLUE www

No ja s pridavani ucitelum moc nesouhlasim. V 90% pripadu staci aby se obcas na neco pripravily ale 2-5 letech se VSE jen opakuje oni uz to umi oddrmoli si svoje. Protoze na strednich a zakladnich skolach se toho tolik nemeni. Fyzikari, matikari, chemikari,cestinari, anglictinari ci jazykari to uz je vic nez poslednich 50 let to same a to co se meni je spise upresnovani faktu (opravdu jim staci se ped hodinou podivat do poznamek a vedi o cem maji mluvit), ale nesetkal jsem se na vysoke skole, kdy profesor ktery uci teorii siti a zna to sice dobre, vyzna se ale v takovych nazval bych to obycejnych vecech wifi (jak to funguje, zna wimax) je schopen dlopuho mluvit o tom jak funguje router apod.. ale pokud prijde na skutecne prakticke veci, tak nema ani tucha o cem se bavim, tudle jsem mu dlouhe vysvetloval co je to vpn pranning ac je to dulezita vec pokud chces na routech (cisco, alcatel) pracovat vlanami. Proste klasicka ukazka toho ze skola te nenauci praktickym vecem. Za svuj zivot pouzijec cca 30% toho co jsi se naucil na skolach (jen nevis kterych) a pocitam sem cteni, pocitani ...

A pokud se ucitelum nelibi jejich platy, tak muzou vzdy odejit, nikdo je tam nedrzi. Naopak novi ucitele prinasi s sebou i nove zkusenosti, ktere Nam jako studentum rozhodne prospeji. reaguj

datum 12.12.2007 00:19

firefox windows-xp

#16 SCBLUE www

2 meladian

Nevis proc se rika ze pedak je druha nejlehci vysoka skola, hned za ekonomkou. Prave pedak je na druhe strane obtiznosti nez si myslis. Nejtezsi jsou medicina, chemie, elektro .....
Nejaka filozofie ci ten pedak je brane jako nejlehci moznost jak ziskat titul. Nezlob se ale ja to vidim jinak nez ty. reaguj

datum 12.12.2007 00:23

firefox windows-xp

Nové kometáře nejsou povolené.